fredag 2 december 2011

Dröm om en av Martinus symboler

För ett tag sedan hade jag en dröm som jag upplevde som en förklaring till några av utvecklingsplanerna i Martinus symbol. Symbolen heter "Kosmiska Utvecklingsbanor" och är symbol 29 i raden. I denna dröm fick jag förklarat för mig symbolerna och några av de djur som gömde sig bakom symbolerna. Tyvärr var det nog inte menat att jag skulle komma ihåg alla detaljer och det mesta försvann direkt efter uppvaknandet. Men jag tror mig minnas att katt, hund och groddjur fanns representerade bland dessa banor. Det är svårt att säga eftersom drömmen visade djurens astrala former och högre jag. Det var alltså inte de djur som vi vanligtvis ser här i den fysiska världen utan djurens utveckling i högre glober. Eftersom min hjärna inte kunde hantera detta försvann allting förutom vissheten av att detta varit en så kallad klardröm eller en kontakt med någon mer ädel del av det högre jaget.

Symbol 29


En mycket sällsynt upplevelse och en av de få jag varit med om. Därmed inte sagt att jag kan garantera att det verkligen var det högre jaget som talade till mig. Inte heller kan jag garantera sanningshalten i dröm-upplevelsen. Men den indikerar att en del av Martinus lära stämmer. Jag har svårt att tro att det inte fanns en komponent av högre verklighet i denna dröm. Detta för att den så starkt har fäst sig i minnet. Den är omöjlig att glömma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar